Dzień Dobry Kochani!!!

 

Zastanówcie się z czym kojarzy wam się słowo “DOM”. Jakie rzeczy, miejsca, określenia przychodzą Wam wtedy do głowy.

Oprócz tego, że każdy z nas ma swoje własne i przytulne miejsce, które nazywa domem to mamy jeszcze jeden wspólny dom, czyli nasz kraj – POLSKĘ.

Chciałabym Was dziś zachęcić do tego, abyśmy przypomnieli sobie, co wiemy na temat Polski, ale również dowiedzieli się kilku nowych rzeczy.

Zatem przygotujmy dziś na zajęcia:

  • piórnik,
  • podręcznik,
  • ćwiczenia do polskiego,
  •  ćwiczenia do matematyki,
  •  zeszyt w linię,
  •  kartka z bloku technicznego,
  • pastele suche lub olejce.

Karolina Sawczuk is inviting you to a scheduled Zoom meeting.

Topic: Karolina Sawczuk’s Zoom Meeting
Time: May 13, 2020 09:00 AM Warsaw

Join Zoom Meeting
https://us04web.zoom.us/j/78571046231?pwd=QkM5SThqM29Tc0JqZTVjejh4RW9Odz09

Meeting ID: 785 7104 6231
Password:

  1. Zaczniemy dzisiejsze zajęcia od zadań z matematyki. Otwórz ćwiczenia w kratkę na stronach 14 i 15. Przypomnimy sobie kalendarz oraz sposoby na obliczanie mijających dni. Uważnie przeczytaj polecenia w zadaniu 1 i 2 i wykonaj po kolei zadania.

Oto mapa Polski. Jak byście ją opisali? Co na niej widzicie? Jak ona wygląda i co możemy na niej dostrzec?

Większość map, ta przedstawiona również, charakteryzuje się wieloma różnymi barwami oraz sporą ilością różnych znaków, które są na niej umieszczone. Każdy taki znak, kolor, kropka czy kreska są umieszczone tam z jakiegoś powodu i zawsze oznaczają jakieś miejsce na mapie.

Przedstawiona Wam mapka Polski zawiera wszystkie najważniejsze informacje dotyczące naszego kraju, których w 1, 2 i 3 klasie będziemy się po kolei uczyć. Jest to tak zwana mapa fizyczna czyli taka, która pokazuje ukształtowanie terenu, rzeki, miasta i krainy geograficzne.

Zacznijmy od kolorów. Na każdej mapie kolory są bardzo ważne i nieprzypadkowe. Kiedy dowiemy się i zapamiętamy, co każdy z nich oznacza, będziemy mogli na każdej tego typu mapie odczytać jakie jest ukształtowanie terenu w przedstawionym na niej miejscu.

Kolor niebieski oznacza zawsze wodę (tak samo jak na globusie, który wielokrotnie oglądaliśmy na lekcjach), czyli morza, oceany, ale także nawet niewielkie jeziora oraz rzeki. Rzeki jednak czasem są bardzo długie i oznaczone są na mapie jako wijące się niteczki.

Kolor czerwony lub brązowy oraz ich intensywność to tereny znajdujące się wysoko czyli różne góry.

Kolor pomarańczowy  i żółty to tereny w dużą ilością różnych wzniesień i pagórków.

Kolor zielony to takie miejsca, gdzie jest dość płaski teren.

Każda mapa na również LEGENDĘ czyli spis wszystkich tych kolorów i oznaczeń oraz wytłumaczenie co one oznaczają.

Wiecie już teraz gdzie w Polsce znajdują się góry? Czy mamy blisko do morza?

Pozostają nam jeszcze mniejsze lub większe kropeczki oraz napisy obok nich. To są miasta i miejscowości.  Gdy miasto jest duże i mieszka w nim wielu ludzi, kropka czy też kółko jest większe, a gdy jest to mniejsza miejscowość, jest mniejsza. Obok znajduje się zawsze napis, który jest nazwą danego miasta.

A teraz zobaczcie filmik, w którym dzieci uczą się o mapie Polski.

  1. Otwórz teraz podręcznik na stronach 14 i 15. Przyjrzyj się ilustracjom. Powiedz, gdzie wybierają się dzieci. Jak myślisz gdzie takie miejsca mogą być w Polsce? Pomyśl, do których z tych miejsc chciałbyś/łabyś pojechać i dlaczego?
  2.  Narysuj pastelami ilustrację przedstawiającą to miejsce.

ZRÓB PRZERWĘ


  1.  Kolejną rzeczą, którą dziś zrobimy, będzie wykonanie ćwiczeń w linię. Otwórz je na stronach 16 i 17. Działaj według poleceń.

Zapamiętaj!!!!

Nazwy państw i mieszkańców  tych państw piszemy dużą literą.

2.   Na zakończenie poćwicz nowo poznane głoski: “sz”, “cz”. Otwórz ćwiczenia w linie na stronie 66, układaj wyrazy i zdania z rozsypanki. Poćwicz czytanie na stronie 77.

Na dziś to już wszystko, do zobaczenia!!!